Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 142

Det nuværende støjrestriktionsområde er af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen blevet fastholdt, fordi man afventer, hvad Københavns Lufthavn vil. Det er et faktum, at lufthavnen ikke skal bruge flere startbaner, end dem der allerede findes. En ekstra startbane ville betyde ekspropriation af Store Magleby. Vil ministeren oplyse årsagen til, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og Københavns Lufthavn ønsker, at der ikke sker ændringer i planloven endnu?
Dato: 14-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik
Dokumentdato: 28-01-2021
Modtaget: 28-01-2021
Omdelt: 28-01-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 142 om, hvad årsagen er til, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og Københavns Lufthavn ønsker, at der ikke sker ændringer i planloven endnu, fra transportministeren

Svar TRU nr. 142 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 21-12-2020
Modtaget: 21-12-2020
Omdelt: 21-12-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 142 om, hvad årsagen er til, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og Københavns Lufthavn ønsker, at der ikke sker ændringer i planloven endnu, fra transportministeren

Foreløbigt svar - TRU alm. del. 142 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 14-12-2020
Modtaget: 14-12-2020
Omdelt: 14-12-2020

MFU spm. om, hvad årsagen er til, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og Københavns Lufthavn ønsker, at der ikke sker ændringer i planloven endnu, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version