Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 141

Det er kendt, at Københavns Lufthavn har ønske om udbygning til at kunne håndtere 40 mio. flypassagerer årligt med et samlet støjniveau, som holder sig inden for den nuværende miljøtilladelse med en god margin. Det har vist sig, at grundet de mange nye og større flytyper har stigningen i passagertallene ikke betydet mere støj, tværtimod har støjen været faldende og den forventes at falde yderligere – også efter corona-tiden. Vil ministeren oplyse, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen venter på, at Københavns Lufthavn måske engang bliver færdig med sin udbygning, før man kigger på ændringer i planloven og støjrestriktionszonerne?
Dato: 14-12-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: lufttrafik
Dokumentdato: 28-01-2021
Modtaget: 28-01-2021
Omdelt: 28-01-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 141 om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen venter på, at Københavns Lufthavn måske engang bliver færdig med sin udbygning, før man kigger på ændringer i planloven og støjrestriktionszonerne, fra transportministeren

Svar TRU nr. 141 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 21-12-2020
Modtaget: 21-12-2020
Omdelt: 21-12-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på MFU spm. 141 om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen venter på, at Københavns Lufthavn måske engang bliver færdig med sin udbygning, før man kigger på ændringer i planloven og støjrestriktionszonerne, fra transportministeren

Foreløbigt svar - TRU alm. del. 141 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 14-12-2020
Modtaget: 14-12-2020
Omdelt: 14-12-2020

MFU spm. om, hvorfor Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen venter på, at Københavns Lufthavn måske engang bliver færdig med sin udbygning, før man kigger på ændringer i planloven og støjrestriktionszonerne, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version