§ 20-spørgsmål S 369 Om ministerens planer for det videre arbejde med læreruddannelsen.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Ane Halsboe-Jørgensen (S)
Dato: 28-11-2019
Samling: 2019-20
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 28-11-2019
Endelig besvarelse 06-12-2019
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens planer for det videre arbejde med læreruddannelsen efter evalueringen »Kvalitet og relevans af læreruddannelsen« fra januar 2019, bl.a. i forhold til evalueringens påpegning af, at forskningsviden ikke inddrages systematisk i undervisningen, at læringskulturen på læreruddannelsen ikke er ambitiøs nok, og at uddannelsen skal udvikles på en række områder for at leve op til målene om høj kvalitet og tydelig relevans for folkeskolen?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-12-2019
Modtaget: 06-12-2019
Omdelt: 09-12-2019

Svar på spm. nr. S 369: Hvad er ministerens planer for det videre arbejde med læreruddannelsen efter evalueringen »Kvalitet og relevans af læreruddannelsen« fra januar 2019, bl.a. i forhold til evalueringens påpegning af, at forskningsviden ikke inddrages systematisk i undervisningen, at læringskulturen på læreruddannelsen ikke er ambitiøs nok, og at uddannelsen skal udvikles på en række områder for at leve op til målene om høj kvalitet og tydelig relevans for folkeskolen?

Svar på spm. nr. S 369 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 28-11-2019
Modtaget: 28-11-2019
Omdelt: 28-11-2019

Hvad er ministerens planer for det videre arbejde med læreruddannelsen efter evalueringen »Kvalitet og relevans af læreruddannelsen« fra januar 2019, bl.a. i forhold til evalueringens påpegning af, at forskningsviden ikke inddrages systematisk i undervisningen, at læringskulturen på læreruddannelsen ikke er ambitiøs nok, og at uddannelsen skal udvikles på en række områder for at leve op til målene om høj kvalitet og tydelig relevans for folkeskolen?

Hvad er ministerens planer for det videre arbejde med læreruddannelsen efter evalueringen »Kvalitet og relevans af læreruddannelsen« fra januar 2019, bl.a. i forhold til evalueringens påpegning af, at forskningsviden ikke inddrages systematisk i undervisningen, at læringskulturen på læreruddannelsen ikke er ambitiøs nok, og at uddannelsen skal udvikles på en række områder for at leve op til målene om høj kvalitet og tydelig relevans for folkeskolen? (pdf-version)
Html-version