Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 364

Er ministeren set i lyset af behovet for reduktion af transportsektorens emissioner i absolutte termer, jf. aftalen om 70 pct. reduktion, enig i, at det vil være hensigtsmæssigt at opdatere den samfundsøkonomiske manual, således at de beslutninger, der træffes, fører til faldende emissioner, f.eks. ved at indføre nultolerance overfor projekter, der øger CO2-emissionerne, eller ved, som det sker pr. 1. april 2020 i Sverige, drastisk at øge prissætningen af CO2 i modellen?
Dato: 25-02-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportpolitik
Dokumentdato: 11-05-2020
Modtaget: 11-05-2020
Omdelt: 11-05-2020

TRU alm. del - svar på spm. 364 om ministeren, set i lyset af behovet for reduktion af transportsektorens emissioner i absolutte termer, jf. aftalen om 70 pct. reduktion, er enig i, at det vil være hensigtsmæssigt at opdatere den samfundsøkonomiske manual, således at de beslutninger, der træffes, fører til faldende emissioner, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 364 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 24-03-2020
Modtaget: 24-03-2020
Omdelt: 24-03-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 364 om ministeren, set i lyset af behovet for reduktion af transportsektorens emissioner i absolutte termer, jf. aftalen om 70 pct. reduktion, er enig i, at det vil være hensigtsmæssigt at opdatere den samfundsøkonomiske manual, således at de beslutninger, der træffes, fører til faldende emissioner, fra transportministeren

Foreløbigt svar TRU spm. 364 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 25-02-2020
Modtaget: 25-02-2020
Omdelt: 25-02-2020

Spm. om ministeren, set i lyset af behovet for reduktion af transportsektorens emissioner i absolutte termer, jf. aftalen om 70 pct. reduktion, er enig i, at det vil være hensigtsmæssigt at opdatere den samfundsøkonomiske manual, således at de beslutninger, der træffes, fører til faldende emissioner, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version