Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 325

Vil ministeren redegøre for, hvad det forventeligt vil koste at lave niveaufri indstigning på stationerne langs med Østbanens tracé, herunder på S-togsperronen på Køge Station, såfremt man anlægger et BRT-bustracé på samme strækning, og hvad det forventeligt vil koste at anlægge forhøjede perroner til indstigning i en lavgulvsbus på stationerne på samme strækning? Spørgsmålet stilles bl.a. på baggrund af videoen "Grøn Regional BRT" på Transportministeriets hjemmeside (Undersøgelse af tog på gummihjul på Østbanen, 28. januar 2020, trm.dk), hvor fordelene ved en BRT-løsning fremstilles som værende bl.a. niveaufri indstigning på stationerne, herunder S-togsperronen på Køge Station.
Dato: 04-02-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 02-04-2020
Modtaget: 02-04-2020
Omdelt: 02-04-2020

TRU alm. del - svar på spm. 325 om, hvad det forventeligt vil koste at lave niveaufri indstigning på stationerne langs med Østbanens tracé, herunder på S-togsperronen på Køge Station, såfremt man anlægger et BRT-bustracé på samme strækning, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 325 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 18-02-2020
Modtaget: 18-02-2020
Omdelt: 18-02-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 325 om, hvad det forventeligt vil koste at lave niveaufri indstigning på stationerne langs med Østbanens tracé, herunder på S-togsperronen på Køge Station, såfremt man anlægger et BRT-bustracé på samme strækning, fra transportministeren

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 325 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-02-2020
Modtaget: 04-02-2020
Omdelt: 04-02-2020

Spm. om, hvad det forventeligt vil koste at lave niveaufri indstigning på stationerne langs med Østbanens tracé, herunder på S-togsperronen på Køge Station, såfremt man anlægger et BRT-bustracé på samme strækning, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version