Sundheds- og Ældreudvalget (SUU) Alm. del

Samling: 2018-19 (1. samling)

Spørgsmål 332

Ekstrabladet bragte d. 26. december 2018 artiklen ”Knud Verner lå timevis på sin terrasse: Blev nægtet nødkald, fordi han havde en mobiltelefon”, som skitserer, hvordan en borger lå hjælpeløs i flere timer, fordi vedkommende angiveligt var blevet nægtet et nødopkald. I forlængelse heraf bedes ministeren oplyse følgende: - hvad et nødkald koster - hvordan kommunerne prisfastsætter et visiteret nødkald, og hvad der i den forbindelse typisk er inkluderet af personaleressourcer? - hvad ministerens holdning er til, at nødkald i højere grad også kan anvendes som en tryghedsforanstaltning for enlige svækkede ældre? Der henvises til artiklen: https://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/knud-verner-laa-i-timevis-paa-sin-terrasse-blev-naegtet-noedkald-fordi-han-havde-en-mobiltelefon/7452661
Dato: 04-01-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: ældre
Dokumentdato: 31-01-2019
Modtaget: 31-01-2019
Omdelt: 31-01-2019

SUU alm. del - svar på spm. 332 om, hvad et nødkald koster og hvordan kommunerne prisfastsætter et visiteret nødkald, og hvad der i den forbindelse typisk er inkluderet af personaleressourcer, fra ældreministeren

SUU alm. del - svar på spm. 332 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 04-01-2019
Modtaget: 04-01-2019
Omdelt: 04-01-2019

Spm. om, hvad et nødkald koster og hvordan kommunerne prisfastsætter et visiteret nødkald, og hvad der i den forbindelse typisk er inkluderet af personaleressourcer, til ældreministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version