§ 20-spørgsmål S 601 Om effekten af digitalisering af undervisningen.

Til: Undervisningsminister Merete Riisager (LA)
Dato: 08-03-2018
Samling: 2017-18
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 08-03-2018
Endelig besvarelse 14-03-2018
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til, at der efterhånden foreligger mere og mere dokumentation, som stiller spørgsmål ved effekten af digitalisering af undervisningen, jf. f.eks. artiklerne »Vækstråd anbefaler øget digitalisering af undervisning, selvom effekten er tvivlsom« i Information den 10. maj 2017 og »Stor it-satsning har ikke givet bedre læring« i Gymnasieskolen den 9. oktober 2017?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 14-03-2018
Modtaget: 14-03-2018
Omdelt: 14-03-2018

Svar på spm. nr. S 601: Hvad er ministerens holdning til, at der efterhånden foreligger mere og mere dokumentation, som stiller spørgsmål ved effekten af digitalisering af undervisningen, jf. f.eks. artiklerne »Vækstråd anbefaler øget digitalisering af undervisning, selvom effekten er tvivlsom« i Information den 10. maj 2017 og »Stor it-satsning har ikke givet bedre læring« i Gymnasieskolen den 9. oktober 2017?

Svar på S601 (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 08-03-2018
Modtaget: 08-03-2018
Omdelt: 08-03-2018

Hvad er ministerens holdning til, at der efterhånden foreligger mere og mere dokumentation, som stiller spørgsmål ved effekten af digitalisering af undervisningen, jf. f.eks. artiklerne »Vækstråd anbefaler øget digitalisering af undervisning, selvom effekten er tvivlsom« i Information den 10. maj 2017 og »Stor it-satsning har ikke givet bedre læring« i Gymnasieskolen den 9. oktober 2017?

Hvad er ministerens holdning til, at der efterhånden foreligger mere og mere dokumentation, som stiller spørgsmål ved effekten af digitalisering af undervisningen, jf. f.eks. artiklerne »Vækstråd anbefaler øget digitalisering af undervisning, selvom effekten er tvivlsom« i Information den 10. maj 2017 og »Stor it-satsning har ikke givet bedre læring« i Gymnasieskolen den 9. oktober 2017? (pdf-version)
Html-version