Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 198

Vil ministeren redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til lærerens særlige kvalifikationer og betydning af dette for undervisningsdifferentiering og den faglige undervisning? Ministeren bedes på den baggrund redegøre for regeringens ønske om at oprette et nyt særligt tilbud til flygtningebørn, som ikke indbefatter krav til lærernes undervisningskompetencer.
Dato: 11-04-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen
Dokumentdato: 09-05-2016
Modtaget: 09-05-2016
Omdelt: 09-05-2016

BUU alm. del - svar på spm. 198 om at redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til lærerens særlige kvalifikationer og betydning af dette for undervisningsdifferentiering og den faglige undervisning, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spørgsmål 198_1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 11-04-2016
Modtaget: 11-04-2016
Omdelt: 11-04-2016

Spm. om at redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til lærerens særlige kvalifikationer og betydning af dette for undervisningsdifferentiering og den faglige undervisning, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version