Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 199

Vil ministeren redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til betydningen af klasselofter for en succesfuld integration og undervisning? Ministeren bedes på den baggrund redegøre for regeringens ønske om at etablere et nyt særligt tilbud til flygtningebørn uden krav til undervisningsklasselofter og for regeringens ønske om at hæve klasseloftet fra 12 til 15 (18) elever i de eksisterende modtagelsesklasser?
Dato: 11-04-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 09-05-2016
Modtaget: 09-05-2016
Omdelt: 09-05-2016

BUU alm. del - svar på spm. 199 om at redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til betydningen af klasselofter for en succesfuld integration og undervisning, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på BUU spørgsmål 199_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 11-04-2016
Modtaget: 11-04-2016
Omdelt: 11-04-2016

Spm. om at redegøre for resultaterne af de to rapporter, ministeriet har fået udarbejdet af henholdsvis Rambøll (”Litteraturstudie om modtagelsestilbud for nyankomne elever”, oktober 2015) og EVA (”Basisundervisning for tosprogede elever i modtagelsesklasser”, 2016) i forhold til betydningen af klasselofter for en succesfuld integration og undervisning, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version