Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2015-16

Spørgsmål 124

Kan ministeren fremhæve eksempler på lande, hvor man har skabt målbare forbedringer af elevernes faglige kundskaber og ændret andelen af børn, der bryder den sociale arv, ved at øge andelen af personale uden didaktiske skoling og fagspecifikke kompetencer (såkaldte ”lærerfaglige kvalifikationer”), der selvstændigt varetager undervisning i grundskolen? Såfremt ministeren kan svare bekræftende, bedes ministeren oversende en redegørelse, der nærmere beskriver dette.
Dato: 04-02-2016
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 01-03-2016
Modtaget: 01-03-2016
Omdelt: 01-03-2016

BUU alm. del - svar på spm. 124 om ministeren kan fremhæve eksempler på lande, hvor man har skabt målbare forbedringer af elevernes faglige kundskaber og ændret andelen af børn, der bryder den sociale arv, ved at øge andelen af personale uden didaktiske skoling og fagspecifikke kompetencer (såkaldte ”lærerfaglige kvalifikationer”), der selvstændigt varetager undervisning i grundskolen, fra ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Svar på spm. 124 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 04-02-2016
Modtaget: 04-02-2016
Omdelt: 04-02-2016

Spm. om ministeren kan fremhæve eksempler på lande, hvor man har skabt målbare forbedringer af elevernes faglige kundskaber og ændret andelen af børn, der bryder den sociale arv, ved at øge andelen af personale uden didaktiske skoling og fagspecifikke kompetencer (såkaldte ”lærerfaglige kvalifikationer”), der selvstændigt varetager undervisning i grundskolen, til ministeren for børn, undervisning og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version