Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 583

6. Som svar på TRU alm. del – spørgsmål 245 har ministeren skrevet, at der ikke er regnet på den samfundsøkonomiske marginaleffekt af en ny bro over Vejle Fjord, da det ville kræve opstilling af "nye køreplaner, nye omløbsplaner for materiellet, nye passagerberegninger på Landstrafikmodellen mv." Set i lyset af dette svar bedes ministeren redegøre for, hvilke principper for prioritering af strækningsudbygninger, der så skal benyttes, idet de forudsatte 28,5 mia. kr. ikke er til rådighed på én gang og derfor under alle omstændigheder skal tids- og projektmæssigt prioriteres. Normalt ville det ske ved, at de delprojekter, der giver størst samfundsøkonomisk afkast, iværksættes først. Ministeren bedes derfor redegøre for, om man har fravalgt en sådan fremgangsmåde. Ministeren bedes derudover redegøre for om udgiften til opstilling af alternative køreplaner m.v. eventuelt kunne opveje et samfundsøkonomisk tab ved en uhensigtsmæssig investeringstakt af de forudsatte 28,5 mia. kr. i Togfond DK.
Dato: 30-03-2015
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 24-04-2015
Modtaget: 24-04-2015
Omdelt: 24-04-2015

Svar på TRU alm. del - MFU spm. 583 om, hvilke principper for prioritering af strækningsudbygninger ved Vejle Fjord, der skal benyttes, idet de forudsatte 28,5 mia. kr. ikke er til rådighed på én gang og derfor skal tids- og projektmæssigt prioriteres, fra transportministeren

Svarudkast - TRU 583 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 30-03-2015
Modtaget: 30-03-2015
Omdelt: 30-03-2015

MFU spm. om, hvilke principper for prioritering af strækningsudbygninger ved Vejle Fjord, der skal benyttes, idet de forudsatte 28,5 mia. kr. ikke er til rådighed på én gang og derfor skal tids- og projektmæssigt prioriteres, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version