L 136 Forslag til lov om ændring af lov om trafikselskaber og lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v.

(Ændring af finansieringsmodellen for trafikselskabet på Sjælland, organiseringen af den offentlige servicetrafik i Østdanmark, buspassagerrettighedsforordningen m.v.).

Af: Transportminister Magnus Heunicke (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2013-14
Status: Delt

Spørgsmål

64 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200
L 136 - spørgsmål 1 Spm. om kommentar til henvendelsen af 20/2-14 fra Danske Regioner, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 2 Spm. om, hvad det vil betyde for organisationen til koordinering mellem trafikselskabet på Sjælland og i Hovedstaden, at der etableres et politisk forum til styringen, og hvordan vil en sådan organisation og sammensætning se ud, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 3 Spm. om det ikke med fastsættelsen af et bestemt årstal til evaluering af loven efter 3 år (2019) vil være muligt at evaluere loven på et rimeligt grundlag, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 4 Spm. om det er muligt at lægge den funktion, som Trafikstyrelsen har i dag med godkendelser og den efterfølgende kontrol med offentlige servicetrafik ud til trafikselskaberne, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 5 Spm. om ministeren vil tage initiativ til, at kommunernes og regionernes igangværende udbud af bustrafikken sættes på standby, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 6 Spm. om takstsystem på tværs af takstområderne, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 7 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvordan ministeren vil få Movia, Metroselskabet og DSB til at samarbejde under ét ansigt på områder i relation til takster, indtægtsdeling, koordinering af køreplanlægning, analyse, benchmarking m.v., til transportministeren
L 136 - spørgsmål 8 Spm. om, hvordan vil ministeren etablere et sammenhængende takstsystem forankret hos trafikselskaber og jernbanevirksomheder, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 9 Spm. om hvordan lovforslaget sikrer den fornødne beslutningskompetence i det udvidede direktørsamarbejde i paraplyorganisationen, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 10 Spm. om hvordan lovforslaget sikrer, at der i tilfælde af uenighed mellem deltagerne i samarbejdet i det udvidede direktørsamarbejde alligevel kan træffes de nødvendige beslutninger, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 11 Spm. om, hvordan ministeren forestiller sig, at ”samarbejdet skal kunne træffe beslutninger på en effektiv og smidig måde”, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 12 Spm. om ministeren kan oplyse, hvorfor infrastrukturforvalteren Banedanmark ikke indgår i det udvidede direktørsamarbejde, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 13 Spm. om, varigheden af trafikselskabernes flerårige strategiske planer, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 14 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvilken sikkerhed der er for, at busruter – trods en flerårig strategisk planlægning – ikke nedlægges med kort varsel, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 15 Spm. om ministeren kan forklare, hvordan det sikres, at bustrafikken og fordelingen af ruter mellem regioner og kommuner sker på basis af såvel passagerernes behov og trafikstrømme, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 16 Spm. om ministeren vil redegøre for, hvorfor lovforslaget ikke påvirker ”DUT-regnskabet” med kommuner og regioner, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 17 Spm. om ministeren kan redegøre for, hvordan det økonomiske grundlag sikres for de rene pendlerruter, hvor en kommunal bus (næsten) udelukkende betjener pendlere fra andre kommuner, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 18 Spm. om ministeren kan redegør for, i hvilket omfang der fremover vil blive anvendt incitamentskontrakter med Helsingborg-modellen som muligt forbillede med henblik på at operatørerne motiveres til at få flere rejsende, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 19 Spm. om ministeren finder, at det svarer til de faktiske forhold, når det i indledningen (s. 5) bl.a. hedder, at den kollektive trafik uden for hovedstadsområdet i store træk fungerer tilfredsstillende, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 20 Spm. om, har DSB gjort sig til talsmand for, at det udvidede direktørsamarbejde skulle gælde hele landet, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 21 Spm. om handicapordningen også kan gælde for eksempelvis mimrekort, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 22 Spm. om, vil harmoniseringen af regler og bestemmelser efter ministerens opfattelse medføre, at den laveste fællesnævner kommer til at gælde, hvis f.eks. DSB RE-tog og Metroselskabet modsætter sig, at cykler kan medtages gratis i toget, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 23 Spm. om, vil harmoniseringen af regler og bestemmelser efter ministerens opfattelse medføre, at den laveste fællesnævner kommer til at gælde, og der indføres den samme spærretid for mimrekort overalt i den kollektive trafik, til transportministeren
L 136 - spørgsmål 24 Spm. om, vil lovforslaget efter ministerens opfattelse medføre, at der sikres etablering af et akutberedskab i den kollektive trafik ved uheld, nedbrud m.v., til transportministeren
L 136 - spørgsmål 25 Spm. om, vil lovforslaget efter ministerens opfattelse medføre, at der stilles krav til rutetæthed, frekvenser og korrespondance i knudepunkter, til transportministeren
64 resultater
Vist pr. side: 25 50 100 200