L 136 - spørgsmål 1
|
Spm. om kommentar til henvendelsen af 20/2-14 fra Danske Regioner, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 2
|
Spm. om, hvad det vil betyde for organisationen til koordinering mellem trafikselskabet på Sjælland og i Hovedstaden, at der etableres et politisk forum til styringen, og hvordan vil en sådan organisation og sammensætning se ud, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 3
|
Spm. om det ikke med fastsættelsen af et bestemt årstal til evaluering af loven efter 3 år (2019) vil være muligt at evaluere loven på et rimeligt grundlag, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 4
|
Spm. om det er muligt at lægge den funktion, som Trafikstyrelsen har i dag med godkendelser og den efterfølgende kontrol med offentlige servicetrafik ud til trafikselskaberne, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 5
|
Spm. om ministeren vil tage initiativ til, at kommunernes og regionernes igangværende udbud af bustrafikken sættes på standby, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 6
|
Spm. om takstsystem på tværs af takstområderne, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 7
|
Spm. om ministeren kan redegøre for, hvordan ministeren vil få Movia, Metroselskabet og DSB til at samarbejde under ét ansigt på områder i relation til takster, indtægtsdeling, koordinering af køreplanlægning, analyse, benchmarking m.v., til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 8
|
Spm. om, hvordan vil ministeren etablere et sammenhængende takstsystem forankret hos trafikselskaber og jernbanevirksomheder, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 9
|
Spm. om hvordan lovforslaget sikrer den fornødne beslutningskompetence i det udvidede direktørsamarbejde i paraplyorganisationen, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 10
|
Spm. om hvordan lovforslaget sikrer, at der i tilfælde af uenighed mellem deltagerne i samarbejdet i det udvidede direktørsamarbejde alligevel kan træffes de nødvendige beslutninger, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 11
|
Spm. om, hvordan ministeren forestiller sig, at ”samarbejdet skal kunne træffe beslutninger på en effektiv og smidig måde”, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 12
|
Spm. om ministeren kan oplyse, hvorfor infrastrukturforvalteren Banedanmark ikke indgår i det udvidede direktørsamarbejde, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 13
|
Spm. om, varigheden af trafikselskabernes flerårige strategiske planer, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 14
|
Spm. om ministeren kan redegøre for, hvilken sikkerhed der er for, at busruter – trods en flerårig strategisk planlægning – ikke nedlægges med kort varsel, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 15
|
Spm. om ministeren kan forklare, hvordan det sikres, at bustrafikken og fordelingen af ruter mellem regioner og kommuner sker på basis af såvel passagerernes behov og trafikstrømme, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 16
|
Spm. om ministeren vil redegøre for, hvorfor lovforslaget ikke påvirker ”DUT-regnskabet” med kommuner og regioner, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 17
|
Spm. om ministeren kan redegøre for, hvordan det økonomiske grundlag sikres for de rene pendlerruter, hvor en kommunal bus (næsten) udelukkende betjener pendlere fra andre kommuner, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 18
|
Spm. om ministeren kan redegør for, i hvilket omfang der fremover vil blive anvendt incitamentskontrakter med Helsingborg-modellen som muligt forbillede med henblik på at operatørerne motiveres til at få flere rejsende, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 19
|
Spm. om ministeren finder, at det svarer til de faktiske forhold, når det i indledningen (s. 5) bl.a. hedder, at den kollektive trafik uden for hovedstadsområdet i store træk fungerer tilfredsstillende, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 20
|
Spm. om, har DSB gjort sig til talsmand for, at det udvidede direktørsamarbejde skulle gælde hele landet, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 21
|
Spm. om handicapordningen også kan gælde for eksempelvis mimrekort, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 22
|
Spm. om, vil harmoniseringen af regler og bestemmelser efter ministerens opfattelse medføre, at den laveste fællesnævner kommer til at gælde, hvis f.eks. DSB RE-tog og Metroselskabet modsætter sig, at cykler kan medtages gratis i toget, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 23
|
Spm. om, vil harmoniseringen af regler og bestemmelser efter ministerens opfattelse medføre, at den laveste fællesnævner kommer til at gælde, og der indføres den samme spærretid for mimrekort overalt i den kollektive trafik, til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 24
|
Spm. om, vil lovforslaget efter ministerens opfattelse medføre, at der sikres etablering af et akutberedskab i den kollektive trafik ved uheld, nedbrud m.v., til transportministeren
|
L 136 - spørgsmål 25
|
Spm. om, vil lovforslaget efter ministerens opfattelse medføre, at der stilles krav til rutetæthed, frekvenser og korrespondance i knudepunkter, til transportministeren
|