Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 557

Når der sammenlignes med udviklingen i tekniske hændelser (stop i mere end 5 min.) mellem IC4 og IC3, og det konkluderes, at udviklingen for IC4 følger anbefalingerne i Atkins-rapporten fra 2011 jf. svar på TRU alm. del - spm. 456 (2013-14), er der så ikke tale om at sammenligne forskellige togkapaciteter, idet udviklingen for IC3 drejer sig om op til 5 sammenkoblede togsæt, mens det for IC4 kun drejer sig om enkeltkørende togsæt og i sjældne tilfælde to sammenkoblede togsæt, hvor der er langt færre passagerpladser i forhold til IC3, hvilket ikke gør IC4 i stand til at løfte den oprindelige opgave med at være det bærende element i fjerntrafikken?
Dato: 09-04-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB
Dokumentdato: 07-05-2014
Modtaget: 07-05-2014
Omdelt: 07-05-2014

TRU alm. del - svar på spm. 557 om, når der sammenlignes med udviklingen i tekniske hændelser (stop i mere end 5 min.) mellem IC4 og IC3, og det konkluderes, at udviklingen for IC4 følger anbefalingerne i Atkins-rapporten fra 2011 jf. svar på TRU alm. del - spm. 456 (2013-14), er der så ikke tale om at sammenligne forskellige togkapaciteter, fra transportministeren

Svar på TRU alm del - spm. 557 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 09-04-2014
Modtaget: 09-04-2014
Omdelt: 09-04-2014

Spm. om, når der sammenlignes med udviklingen i tekniske hændelser (stop i mere end 5 min.) mellem IC4 og IC3, og det konkluderes, at udviklingen for IC4 følger anbefalingerne i Atkins-rapporten fra 2011 jf. svar på TRU alm. del - spm. 456 (2013-14), er der så ikke tale om at sammenligne forskellige togkapaciteter, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version