Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 396

Ministeren bedes gøre rede for, hvorfor der ikke er sket en grundig konsekvensberegning af en placering af den niveaufrie skæring øst for Ringsted enten hvor Nybygningsløsningen mødes med Roskilde-banen ved Kongstedhuse eller ved Adamshøj, henset til, at det eliminerer risikoen for, at Timemodellen påvirkes af regularitetsproblemer ved at løse alle forekomne trafikale krydsningskonflikter på Ringsted station, og sikrer mulighed for kørsel med 200 km/t i alle hovedspor, også mod Femern forbindelsen. Desuden vil en sådan løsning sikre såvel den nuværende som den fremtidige udvikling af godstransport til/fra Ringsted, herunder anlæg af en kombiterminal, uden at tilføje skader på natur og miljø under såvel anlæg som drift og uden begrænsninger i - og perioder med fuldstændigt stop for - person- og godstrafikken til og fra Ringsted station i byggeperioden, da placeringen øst for Ringsted er mindre kompliceret og enklere at gennemføre og tillige har en større robusthed mod budgetoverskridelser.
Dato: 05-02-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur, kollektiv transport
Dokumentdato: 25-02-2014
Modtaget: 25-02-2014
Omdelt: 25-02-2014

TRU alm. del - svar på spm. 396 om, hvorfor der ikke er sket en grundig konsekvensberegning af en placering af den niveaufrie skæring øst for Ringsted, fra transportministeren

Svar på alm del - spm 396 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 05-02-2014
Modtaget: 05-02-2014
Omdelt: 05-02-2014

Spm. om, hvorfor der ikke er sket en grundig konsekvensberegning af en placering af den niveaufrie skæring øst for Ringsted, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version