Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 1032

I Banedanmarks beslutningsgrundlag fra 28. september 2012 bemærker Banedanmark selv, at ”tog længere end ca. 350 meter, der ankommer i dagtimerne, skal deles på Esbjerg Station, og køres til terminalen ad flere omgange. Tog, der ankommer inden for spærretiden, skal afvente til den ophæves", at ”terminalen vil ikke kunne betjenes af el-lokomotiver”, og at ”projektet har været forelagt Trafikstyrelsen, der vurderer, at potentialet for en terminal med den aktuelle udformning kan være begrænset”. Hvordan ønsker ministeren at sikre, at mere gods flyttes fra vej til bane, når layoutet og faciliteterne for Esbjerg kombiterminal begrænser anvendelsesmulighederne markant?
Dato: 15-09-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: jernbaneinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 01-10-2014
Modtaget: 01-10-2014
Omdelt: 01-10-2014

Svar på TRU alm. del - spm. 1032 om, hvordan ministeren ønsker at sikre, at mere gods flyttes fra vej til bane, når layoutet og faciliteterne for Esbjerg kombiterminal begrænser anvendelsesmulighederne markant, fra transportministeren

Besvarelse af TRU-spørgsmål 1032 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 15-09-2014
Modtaget: 15-09-2014
Omdelt: 15-09-2014

Spm. om, hvordan ministeren ønsker at sikre, at mere gods flyttes fra vej til bane, når layoutet og faciliteterne for Esbjerg kombiterminal begrænser anvendelsesmulighederne markant, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version