Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 230

I regeringens Vækstplan for Energi og Klima fra oktober 2013 fremgår det, at regeringen i samarbejde med State of Green vil videreudvikle den internationale kommunikation og markedsføring af dansk erhvervslivs grønne kompetencer, f.eks. ved at anvende State of Green-brandet ved relevante ministerbesøg, eksportfremstød og lignende i ind- og udland samt aktivt gøre brug af det nye House of Green i forbindelse med officielle besøg. Ministeren bedes redegøre for, hvilke initiativer regeringen har taget for at videreudvikle den internationale kommunikation og markedsføring af dansk erhvervslivs grønne kompetencer ud over anvende State of Green-brandet ved relevante ministerbesøg, eksportfremstød og lignende i ind- og udland samt aktivt gøre brug af det nye House of Green i forbindelse med officielle besøg. Ministeren bedes herunder redegøre for effekten af markedsføringen, hvordan indsatsen finansieres samt for de specifikke mål, regeringen har med indsatsen.
Dato: 12-02-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: vækst og konkurrenceevne

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-03-2014
Modtaget: 11-03-2014
Omdelt: 11-03-2014

ERu alm. del - svar på spm. 230 om, at regeringen i samarbejde med State of Green vil videreudvikle den internationale kommunikation og markedsføring af dansk erhvervslivs grønne kompetencer, f.eks. ved at anvende State of Green-brandet ved relevante ministerbesøg, eksportfremstød og lignende i ind- og udland samt aktivt gøre brug af det nye House of Green i forbindelse med officielle besøg, fra erhvervs- og vækstministeren

image001 (pdf-version)
Html-version
ERU - Spm. 230 alm. del - Svar (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-02-2014
Modtaget: 12-02-2014
Omdelt: 12-02-2014

Spm. om, at regeringen i samarbejde med State of Green vil videreudvikle den internationale kommunikation og markedsføring af dansk erhvervslivs grønne kompetencer, f.eks. ved at anvende State of Green-brandet ved relevante ministerbesøg, eksportfremstød og lignende i ind- og udland samt aktivt gøre brug af det nye House of Green i forbindelse med officielle besøg, til erhvervs- og vækstministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version