Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2013-14

Spørgsmål 46

Af Trafikstyrelsens og Banedanmarks publikation ”Togfonden DK – højhastighed og elektrificering på den danske jernbane” fremgår følgende ordlyd på side 10: ”Gevinsten for timemodelstogene ligger ikke i større billetindtægter, men i produktionsoptimering, hvor priserne i de dimensionerende timer hæves så meget, at efterspørgslen efter siddepladser falder. Man kan således undgå indkøb af dyrt materiel, der kun vil blive brugt i begrænset omfang”. Ministeren bedes kommentere dette udsagn, herunder med hensyn til, om det er regeringens hensigt at hæve billetprisen i myldretiderne så meget, at der altid vil være plads i de nye superlyntog jf. timemodellen?
Dato: 25-10-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 13-11-2013
Modtaget: 13-11-2013
Omdelt: 13-11-2013

TRU alm. del - svar på spm. 46, om det er regeringens hensigt at hæve billetprisen i myldretiderne så meget, at der altid vil være plads i de nye superlyntog, fra transportministeren

Svar på alm. del spm. 46 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-10-2013
Modtaget: 25-10-2013
Omdelt: 25-10-2013

Spm., om det er regeringens hensigt at hæve billetprisen i myldretiderne så meget, at der altid vil være plads i de nye superlyntog, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version