Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 411

Med den brede trafikaftale fra januar 2009 blev der igangsat en omfattende strategisk analyse samt udarbejdelse af en ny landstrafikmodel, der skulle danne grundlag for en helhedsorienteret beslutning om de langsigtede investeringer på vej og bane i Østjylland, herunder set i sammenhæng med en mulig ny fast forbindelse over Kattegat til tog og biler. Hvorfor har regeringen valgt at fremlægge det omfattende udspil Togfonden DK forud for, at man har resultatet af de strategiske analyser og den landstrafikmodel, som forventes at foreligge medio 2013? Finder ministeren, at det er forsvarligt, at den overordnede planlægning af store trafikale investeringer laves i hast, uden at afvente resultatet af det nødvendige beslutningsgrundlag, der skal sikre den nødvendige overordnede sammenhæng og mest mulig samfundsmæssig effekt for de investerede penge?
Dato: 11-03-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportinvesteringer
Dokumentdato: 04-04-2013
Modtaget: 04-04-2013
Omdelt: 04-04-2013

TRU alm. del - svar på spm. 411, om ministeren finder, at det er forsvarligt, at den overordnede planlægning af store trafikale investeringer laves i hast, uden at afvente resultatet af det nødvendige beslutningsgrundlag, der skal sikre den nødvendige overordnede sammenhæng og mest mulig samfundsmæssig effekt for de investerede penge, fra transportministeren

Svar på alm. del - spm. 411 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 11-03-2013
Modtaget: 11-03-2013
Omdelt: 11-03-2013

Spm. om ministeren finder, at det er forsvarligt, at den overordnede planlægning af store trafikale investeringer laves i hast, uden at afvente resultatet af det nødvendige beslutningsgrundlag, der skal sikre den nødvendige overordnede sammenhæng og mest mulig samfundsmæssig effekt for de investerede penge, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version