Kommunaludvalget (KOU) Alm. del

Samling: 2012-13

Spørgsmål 121

Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalen for 2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv servicering af borgere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved ”at etablere et fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommunernes økonomi for 2013, bilag 2. Er ministeren opmærksom på, at fjernelse af opgaver fra kommunerne for at placere dem i call centre eller kontaktcentre kan betyde merudgifter for en lang række kommuner, og at det samtidig vil gå ud over kommunernes store arbejde med at få borgerne til at anvende digitale selvbetjeningsløsninger?
Dato: 31-05-2013
Status: Endeligt besvaret
Emne: digitalisering

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-06-2013
Modtaget: 21-06-2013
Omdelt: 21-06-2013

KOU alm. del - svar på spm. 121 om kommunernes store arbejde med at få borgerne til at anvende digitale selvbetjeningsløsninger, fra finansministeren

Fremsendelsesbrev - spm. 121 - 180613 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-05-2013
Modtaget: 31-05-2013
Omdelt: 31-05-2013

Spm. om kommunernes store arbejde med at få borgerne til at anvende digitale selvbetjeningsløsninger, til finansministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version