Kommunaludvalget 2012-13
KOU Alm.del Spørgsmål 121
Offentligt
Finansministeren31. maj 2013
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:KOU alm. del
Spørgsmål 121
Regeringen, KL og Danske regioner blev i forbindelse med kommuneaftalenfor 2013 enige om at analysere mulighederne for en mere effektiv serviceringaf borgere, der henvender sig til det offentlige på telefon og mail, f.eks. ved ”atetablere et fællesoffentligt call center”, som det fremgår af Aftale om kommu-nernes økonomi for 2013, bilag 2.Er ministeren opmærksom på, at fjernelse af opgaver fra kommunerne for atplacere dem i call centre eller kontaktcentre kan betyde merudgifter for enlang række kommuner, og at det samtidig vil gå ud over kommunernes storearbejde med at få borgerne til at anvende digitale selvbetjeningsløsninger?Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Finn Sørensen (EL).Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til ud-[email protected].På udvalgets vegne
Marlene Borst Hansenformand
1/1