Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2011-12

Spørgsmål 448

En ny brugertilfredshedsundersøgelse viser, at den generelle tilfredshed med DSB er dalet markant i det seneste år, jf. artikel i Berlingske Tidende d. 17/2-12 ”Tilfredsheden med DSB styrtdykker”. Som en årsag til utilfredsheden nævnes en markant tilgang af passagerer med deraf følgende mangel på siddepladser i togene. Endvidere peges der på manglende oplevet regularitet som en væsentlig årsag til den voksende utilfredshed med DSB. Ministeren bedes oplyse, hvilke initiativer regeringen og DSB agter at iværksætte for at genskabe passagernes tillid i lyset af målsætningen om at øge jernbanens andel af transportarbejdet i de kommende år? Ministeren bedes endvidere kommentere det paradoksale i, at DSB for få dage siden kom med en pressemeddelelse om høj regularitet for togene, når den nye brugertilfredshedsundersøgelse dokumenterer utilfredshed med regulariteten?
Dato: 20-02-2012
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 14-03-2012
Modtaget: 14-03-2012
Omdelt: 14-03-2012

TRU alm. del - svar på spm. 448, fra transportministeren

TRU 448 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 20-02-2012
Modtaget: 20-02-2012
Omdelt: 20-02-2012

Spm. om ministeren kan oplyse, hvilke initiativer regeringen og DSB agter at iværksætte for at genskabe passagernes tillid i lyset af målsætningen om at øge jernbanens andel af transportarbejdet i de kommende år m.v., til transportministeren

Spørgsmål 448 på TRU alm. del (pdf-version)
Html-version