Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2010-11 (1. samling)

Spørgsmål 349

Hvordan kan der ske så alvorlige svigt i servicen og informationen til de rejsende, som det var tilfældet natten efter fredag den 17. december, hvor hundredvis af passagerer ventede på Københavns Hovedbanegårds spor 7 på et tog mod Nykøbing F. med planmæssig afgang kl. 00.18, men hvor tv-skærmene kl. 00.17 skiftede til sort, hvorefter de mange passagerer måtte vente i uvidenhed på toget, der så kom med forkert skiltning kl. 00.25 og kørte afsted kl. 00.31 uden, at der blev informeret hverken på tv-skærmene eller via højttalerudkald, og hvordan kan det i den forbindelse være, at der ikke er ekstra opmærksomhed på at give god og præcis information på disse spidsbelastningsperioder, hvor der er mange nye kunder i toget grundet julefrokosterne, samtidig med, at skærmene for regionaltog på Tietgensbroen på 2. måned er pillet ned?
Dato: 20-12-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 13-01-2011
Modtaget: 13-01-2011
Omdelt: 13-01-2011

TRU alm. del - svar på spm. 349, fra transportministeren

Besvarelse TRU 349 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 20-12-2010
Modtaget: 20-12-2010
Omdelt: 20-12-2010

Spm. om, hvordan der kan ske så alvorlige svigt i servicen og informationen til de rejsende, som det var tilfældet natten efter fredag den 17. december, til transportministeren

Spørgsmål 349 på TRU alm. del (pdf-version)
Html-version