Ministeren bedes gøre rede for den betydelige divergens, der hersker mellem det tyske Forbunds-transportministerium, når dette i rapporten "Ergebnisse der Überprüfung der Bedarfspläne für die Bundesschienenwege und die Bundesfernstrassen" anfører, at de samfundsøkonomiske gevinster ved at udbygge de tyske jernbanelandanlæg i forbindelse med en fast forbindelse over Femernbælt, er 1:6,7, og på den anden side, når Ostsee Institut, Rostock (juli 2007) vurderer, at projektets cost-benefit ligger i intervallet 0,65:1 til 1,29:1, afhængig af hvilken variant, der vælges, og især at Deutsche Bahn i januar 2010, slettede Femernbælt-projektet fra sin planlægning, fordi det ikke blev anset for at være rentabel, jf. http://www.fr-online.de/in_und_ausland/wirtschaft/aktuell/2215558_Geheime-Streichliste-Bahn-unter-Druck.html
Dato: 29-11-2010
Status: Endeligt besvaret