Arbejdsmarkedsudvalget (AMU) Alm. del

Samling: 2010-11 (1. samling)

Spørgsmål 93

Af bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed, som er trådt i kraft den 15. oktober 2010, fremgår det af § 4 og § 9, at arbejdsgiveren skal sikre, at den årlige arbejdsmiljødrøftelse finder sted. Det fremgår endvidere, at virksomheden skal dokumenterer over for Arbejdstilsynet, at drøftelsen har fundet sted. Det fremgår dog ikke af bekendtgørelsen, at der skal foreligge et internt referat fra drøftelsen, som skal være tilgængeligt for virksomhedens medarbejdere og ledelse (jf. ministerens svar på L 126 - spørgsmål 39 (folketingsåret 2009-10)). Vil ministeren redegøre for, hvordan virksomheder og medarbejdere skal få kendskab til kravet om referatpligt?
Dato: 09-11-2010
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 26-11-2010
Modtaget: 26-11-2010
Omdelt: 26-11-2010

AMU alm. del - svar på spm. 93, fra beskæftigelsesministeren

TIL FT AMU alm.del spørgsmål 93.END [DOK867499] (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 09-11-2010
Modtaget: 09-11-2010
Omdelt: 09-11-2010

Spm. om, hvordan virksomheder og medarbejdere skal få kendskab til kravet om referatpligt i forbindelse med den årlige arbejdsmiljødrøftelse, til beskæftigelsesministeren

Spørgsmål 93 på AMU alm. del (pdf-version)
Html-version