Trafikudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2009-10

Spørgsmål 106

Ministeren bedes gøre rede for, hvorfor Nybygningsløsningen, efter at den er ført over Brøndbyvester Boulevard, fortsætter med at stige, og når op i en højde af 5 meter over terræn (hvortil kommer ledningsmasternes ca. 6 meter), for så umiddelbart derefter at falde til en åben afgravning nu 5 meter under terræn, hvilket ikke alene vil give visuelle gener, men tillige vil forøge de støjmæssige gener i de rekreative områder, der er beliggende syd for banelegemet. Der savnes en præcisering af, hvorfor banen ikke kan forblive i afgravning mellem Motorring 3 og Søndre Ringvej, således at Brøndbyvester Boulevard føres under Holbækmotorvejen, men over jernbanen, da jernbanen ved begge passager skal under terræn.
Dato: 02-11-2009
Status: Endeligt besvaret
Dokumentdato: 23-11-2009
Modtaget: 24-11-2009
Omdelt: 24-11-2009

TRU alm. del - svar på spm. 106, fra transportministeren

TRU 106 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-11-2009
Modtaget: 02-11-2009
Omdelt: 02-11-2009

Spm. om, hvorfor Nybygningsløsningen, efter at den er ført over Brøndbyvester Boulevard, fortsætter med at stige, og når op i en højde af 5 meter over terræn for så umiddelbart derefter at falde til en åben afgravning nu 5 meter under terræn, til transportministeren

Spm. om, hvorfor Nybygningsløsningen, efter at den er ført over Brøndbyvester Boulevard, fortsætter med at stige, og når op i en højde af 5 meter over terræn for så umiddelbart derefter at falde til en åben afgravning nu 5 meter under terræn, (pdf-version)
Html-version