§ 20-spørgsmål S 17 Om ellastbiler.

Til: Transportminister Thomas Danielsen (V)
Dato: 01-10-2024
Samling: 2024-25
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 01-10-2024
Endelig besvarelse 02-10-2024
Spørgsmålets ordlyd:
Er ministeren enig i, at flere ellastbiler på de danske veje vil understøtte, at det private marked i højere grad selv kan drive udrulningen og etableringen af ladefaciliteter langs de danske statsveje frem mod 2030 uden statslig støtte, og at det derfor kan give mening at omprioritere statslige midler afsat til offentlig ladeinfrastruktur til støtte til ellastbiler og depotladeinfrastruktur for at kickstarte omstillingen yderligere?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.

Endeligt svar

Dokumentdato: 02-10-2024
Modtaget: 02-10-2024
Omdelt: 02-10-2024

Svar på spm. nr. S 17: Er ministeren enig i, at flere ellastbiler på de danske veje vil understøtte, at det private marked i højere grad selv kan drive udrulningen og etableringen af ladefaciliteter langs de danske statsveje frem mod 2030 uden statslig støtte, og at det derfor kan give mening at omprioritere statslige midler afsat til offentlig ladeinfrastruktur til støtte til ellastbiler og depotladeinfrastruktur for at kickstarte omstillingen yderligere?

Svar på spm. nr. S 17. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 01-10-2024
Modtaget: 01-10-2024
Omdelt: 01-10-2024

Er ministeren enig i, at flere ellastbiler på de danske veje vil understøtte, at det private marked i højere grad selv kan drive udrulningen og etableringen af ladefaciliteter langs de danske statsveje frem mod 2030 uden statslig støtte, og at det derfor kan give mening at omprioritere statslige midler afsat til offentlig ladeinfrastruktur til støtte til ellastbiler og depotladeinfrastruktur for at kickstarte omstillingen yderligere?

Er ministeren enig i, at flere ellastbiler på de danske veje vil understøtte, at det private marked i højere grad selv kan drive udrulningen og etableringen af ladefaciliteter langs de danske statsveje frem mod 2030 uden statslig støtte, og at det derfor kan give mening at omprioritere statslige midler afsat til offentlig ladeinfrastruktur til støtte til ellastbiler og depotladeinfrastruktur for at kickstarte omstillingen yderligere? (pdf-version)
Html-version