Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2024-25

Spørgsmål 1

I forlængelse af ministerens besvarelse af spørgsmål 447 (folketingsåret 2023-24) bedes ministeren redegøre for, om det er korrekt, at den omtalte rapport fra 2014 tegner et tydeligt billede af, at det især er på hovedlinjen (København-Aarhus), at det vil give en markant større negativ effekt for togpassagererne end nye togstop på mindre befærdede togstrækninger som f.eks. Vejle-Herning-Struer, hvor Gadbjerg ligger. Vil ministeren ligeledes beskrive, hvor stor negativ betydning det vil have for togpassagererne, hvis der blev etableret et stop i Gadbjerg?
Dato: 02-10-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB
Dokumentdato: 24-10-2024
Modtaget: 24-10-2024
Omdelt: 24-10-2024

TRU alm. del - svar på MFU spm. 1 om det er korrekt, at den i svaret på TRU alm. del - spørgsmål 447 omtalte rapport fra 2014 tegner et tydeligt billede af, at det især er på hovedlinjen (København-Aarhus), at det vil give en markant større negativ effekt for togpassagererne end nye togstop på mindre befærdede togstrækninger som f.eks. Vejle-Herning-Struer, hvor Gadbjerg ligger

Svar på TRU spm. 1 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-10-2024
Modtaget: 02-10-2024
Omdelt: 02-10-2024

MFU spm. om det er korrekt, at den i svaret på TRU alm. del - spørgsmål 447 omtalte rapport fra 2014 tegner et tydeligt billede af, at det især er på hovedlinjen (København-Aarhus), at det vil give en markant større negativ effekt for togpassagererne end nye togstop på mindre befærdede togstrækninger som f.eks. Vejle-Herning-Struer, hvor Gadbjerg ligger

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version