Skatteudvalget (SAU) Alm. del

Samling: 2024-25

Spørgsmål 88

Vurderer ministeren, at det er muligt at indrette flyafgiften, så den i højere grad tilskynder til færre udledninger, f.eks. via rabat på flyafgiften svarende til andelen af grøn energi, det givne flyselskab har anvendt i det foregående år eller differentiering på baggrund af flyenes udledninger, f.eks. NOx eller partikler? Der henvises til side 5 i ”A study on aviation ticket taxes” fra CE Delft, november 2018 (https://cedelft.eu/wp-content/uploads/sites/2/2021/03/CE_Delft_7L14_A_study_on_aviation_ticket_taxes_DEF.pdf).
Dato: 03-12-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: miljøafgifter

Endeligt svar

Dokumentdato: 17-12-2024
Modtaget: 17-12-2024
Omdelt: 17-12-2024

SAU alm. del - svar på spm. 88 om det er muligt at indrette flyafgiften, så den i højere grad tilskynder til færre udledninger, f.eks. via rabat på flyafgiften svarende til andelen af grøn energi, det givne flyselskab har anvendt i det foregående år eller differentiering på baggrund af flyenes udledninger, f.eks. NOx eller partikler

SAU alm. del -svar på spm. 88 (pdf-version)
Html-version
Svar på SAU L 184 - spm. 8 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 03-12-2024
Modtaget: 03-12-2024
Omdelt: 03-12-2024

Spm. om det er muligt at indrette flyafgiften, så den i højere grad tilskynder til færre udledninger, f.eks. via rabat på flyafgiften svarende til andelen af grøn energi, det givne flyselskab har anvendt i det foregående år eller differentiering på baggrund af flyenes udledninger, f.eks. NOx eller partikler

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version