Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 325

Vil ministeren redegøre for, hvordan ministeren i sit svar på TRU alm. del – spørgsmål 108 (2022-2023) i marts 2023 kunne konkludere, at en øget rejsetid på 9 minutter på Kystbanen ville betyde et samfundsøkonomisk tab på 90 mio. kr. i 2024, når 2 minutters hurtigere fremdrift ifølge screeningen af metrodrift på Kystbanen forventes at ville give en nutidsværdi på 0,7 mia. kr. jf. Metrodrift på Kystbanen | Banedanmark?
Dato: 14-05-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: DSB
Dokumentdato: 13-06-2024
Modtaget: 13-06-2024
Omdelt: 13-06-2024

TRU alm. del - svar på MFU spm. 325 om, hvordan ministeren i sit svar på TRU alm. del – spørgsmål 108 (2022-2023) i marts 2023 kunne konkludere, at en øget rejsetid på 9 minutter på Kystbanen ville betyde et samfundsøkonomisk tab på 90 mio. kr. i 2024, når 2 minutters hurtigere fremdrift ifølge screeningen af metrodrift på Kystbanen forventes at ville give en nutidsværdi på 0,7 mia. kr. jf. Metrodrift på Kystbanen | Banedanmark

Svar på TRU spm. 325 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 14-05-2024
Modtaget: 14-05-2024
Omdelt: 14-05-2024

MFU spm. om, hvordan ministeren i sit svar på TRU alm. del – spørgsmål 108 (2022-2023) i marts 2023 kunne konkludere, at en øget rejsetid på 9 minutter på Kystbanen ville betyde et samfundsøkonomisk tab på 90 mio. kr. i 2024, når 2 minutters hurtigere fremdrift ifølge screeningen af metrodrift på Kystbanen forventes at ville give en nutidsværdi på 0,7 mia. kr. jf. Metrodrift på Kystbanen | Banedanmark

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version