Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2023-24

Spørgsmål 310

Forbrugerombudsmanden henvendte sig i 2019 til Justitsministeriet og Finanstilsynet med påstand om, at der ikke er den nødvendige hjemmel til at gribe ind over for virksomheder, der opkræver højere gebyrer end de faktiske omkostninger ved brug af direkte debitering såsom Betalingsservice. Justitsministeriet har aldrig besvaret Forbrugerombudsmandens henvendelse. Vil ministeren redegøre for, hvorfor Forbrugerombudsmanden aldrig har fået svar fra Justitsministeriet på deres henvendelse? Og vil ministeren redegøre for, hvorvidt det er normal praksis for Justitsministeriet ikke at besvare sådanne henvendelser fra andre myndigheder?
Dato: 12-06-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: finansiel virksomhed

Endeligt svar

Dokumentdato: 19-07-2024
Modtaget: 19-07-2024
Omdelt: 19-07-2024

ERU alm. del - svar på spm. 310 om, hvorfor Forbrugerombudsmanden aldrig har fået svar fra Justitsministeriet på deres henvendelse

Besvarelse af spørgsmål nr. 310 (Alm. del) fra Folketingets Erhvervsudvalg (pdf-version)
Html-version
Besvarelse af spørgsmål nr. 309 (Alm. del) fra Folketingets Erhvervsudvalg (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 10-07-2024
Modtaget: 10-07-2024
Omdelt: 10-07-2024

ERU alm. del - foreløbigt svar på spm. 310 om, hvorfor Forbrugerombudsmanden aldrig har fået svar fra Justitsministeriet på deres henvendelse

Foreløbig besvarelse af spørgsmål nr. 310 (Alm. del) fra Folketingets Erhvervsudvalg (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 12-06-2024
Modtaget: 12-06-2024
Omdelt: 12-06-2024

Spm. om, hvorfor Forbrugerombudsmanden aldrig har fået svar fra Justitsministeriet på deres henvendelse

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version