Vil ministeren oplyse, hvordan kapacitetsudnyttelsen er på strækningen Aarhus-Langå i dag?
Vil regionaltoget kunne standse i Laurbjerg hver halve time i hver retning, uden at køreplanerne for IC-togene (DSB’s tog) skal ændres?
Hvordan ser kapaciteten på strækningen Aarhus-Langå ud, når Signalprogrammet og de igangværende anlægsarbejder er afsluttet, herunder elektrificeringen?
Er det korrekt forstået, at flertallet bag Togfonden er væk, og at flertallet bag timemodellen som følge heraf også er væk? I bekræftende fald, hvordan påvirkes kapaciteten på strækningen af, at Timemodellen ikke længere skal implementeres?
Vil ministerens knytte bemærkninger til forslaget fra IDA Rail, Ingeniørforeningens fagselskab for jernbanetrafik, om en slags nærbane på strækningen Aarhus-Langå samt enkelte eksprestog, sådan at kapaciteten vil blive udnyttet langt bedre end i dag?
Dato: 22-06-2023
Status: Endeligt besvaret
Emne:
jernbaneinfrastruktur