Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 69

Kan ministeren bekræfte, at en diesellastbil på 8 ton totalvægt uden partikelfilter koster 3.200 kr. om året i afgift, mens en diesellastbil på 3,5 ton totalvægt med partikelfilter, som kører længere på literen, koster 14.000 kr. om året i afgift? Og i så fald hvad er ministerens holdning til, at en vognmand pålægges en større afgift ved at eje en mere miljørigtig lastbil?
Dato: 08-11-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: gods- og erhvervstransport

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-11-2021
Modtaget: 30-11-2021
Omdelt: 30-11-2021

TRU alm. del - svar på spm. 69 om ministeren kan bekræfte, at en diesellastbil på 8 ton totalvægt uden partikelfilter koster 3.200 kr. om året i afgift, mens en diesellastbil på 3,5 ton totalvægt med partikelfilter, som kører længere på literen, koster 14.000 kr. om året i afgift? Og i så fald hvad er ministerens holdning til, at en vognmand pålægges en større afgift ved at eje en mere miljørigtig lastbil, fra skatteministeren

TRU alm. del - svar på spm. 69 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-11-2021
Modtaget: 08-11-2021
Omdelt: 08-11-2021

Spm. om ministeren kan bekræfte, at en diesellastbil på 8 ton totalvægt uden partikelfilter koster 3.200 kr. om året i afgift, mens en diesellastbil på 3,5 ton totalvægt med partikelfilter, som kører længere på literen, koster 14.000 kr. om året i afgift? Og i så fald hvad er ministerens holdning til, at en vognmand pålægges en større afgift ved at eje en mere miljørigtig lastbil, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version