Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 183

Vil ministeren sende de udførte CO2-beregninger for ”Aftale om Infrastrukturplan 2035” til trods for, at beregningerne blev vurderet til ikke at være tilstrækkelig konsolideret og dermed ikke robuste nok til bl.a. at være sammenlignelige på tværs af projekter og sektorer? Der henvises til ministerens mailorientering af 14. januar 2022 til aftalepartierne om aktindsigt fra Ingeniøren og MobilityWatch, hvoraf fremgår, at der er igangsat arbejde med at udvikle et værktøj, som kan anvendes til at opgøre CO2-aftrykket fra de produkter og tjenester, der anvendes i anlægsfasen. Vil ministeren oversende en tidsplan herfor? Og er det ministerens hensigt, at der således fremover altid offentliggøres en CO2-beregning af anlægsfasen forud for en beslutningsproces vedrørende kommende anlæg, der behandles af Folketinget?
Dato: 18-01-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: transportpolitik
Dokumentdato: 02-02-2022
Modtaget: 02-02-2022
Omdelt: 02-02-2022

TRU alm. del - svar på spm. 183 om ministeren vil sende de udførte CO2-beregninger for ”Aftale om Infrastrukturplan 2035” til trods for, at beregningerne blev vurderet til ikke at være tilstrækkelig konsolideret og dermed ikke robuste nok til bl.a. at være sammenlignelige på tværs af projekter og sektorer, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 183 (pdf-version)
Html-version
Bilag til TRU spm. 183 - Ny - Dokument ID 763620 (sag 2020-7896) - Inputdata_Incentive 25.marts-2 (pdf-version)
Html-version
Bilag til TRU spm. 183 2 - Ny - Dokument ID 763620 (sag 2020-7896) - Inputdata_Incentive 25.marts-2 (pdf-version)
Html-version
Bilag til TRU spm. 183 3 - Ny - Dokument ID 763620 (sag 2020-7896) - Inputdata_Incentive 25.marts-2 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 18-01-2022
Modtaget: 18-01-2022
Omdelt: 18-01-2022

Spm. om ministeren vil sende de udførte CO2-beregninger for ”Aftale om Infrastrukturplan 2035” til trods for, at beregningerne blev vurderet til ikke at være tilstrækkelig konsolideret og dermed ikke robuste nok til bl.a. at være sammenlignelige på tværs af projekter og sektorer, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version