Finansudvalget (FIU) Alm. del

Samling: 2021-22

Spørgsmål 296

Mener ministeren, at rapporten ”Effekter af uddannelsesløft – Fra ufaglært til faglært” fra Børne- og Undervisningsministeriet, giver anledning til at opdatere regneprincipperne på området? I benægtende fald bedes ministeren oversende en uddybende beskrivelse af de faglige argumenter herfor, herunder hvorvidt ministeren vurderer, at dette er i overensstemmelse anbefalingerne i Det Økonomiske Råds formandskabs efterårsrapport, 2021, hvor det på s. 274 fremgår: ”Argumenter om teoretisk konsistens bør således ikke uden videre dominere eventuelt afvigende empiriske resultater, da adfærdseffekter i sin natur er empiriske spørgsmål og bør behandles som sådan.”
Dato: 28-04-2022
Status: Endeligt besvaret
Emne: økonomi
Dokumentdato: 04-10-2022
Modtaget: 04-10-2022
Omdelt: 05-10-2022

FIU alm. del - svar på spm. 296, om rapporten ”Effekter af uddannelsesløft – Fra ufaglært til faglært” fra Børne- og Undervisningsministeriet, giver anledning til at opdatere regneprincipperne på området, fra finansministeren

FIU 296 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 24-05-2022
Modtaget: 24-05-2022
Omdelt: 24-05-2022

FIU alm. del - foreløbigt svar på spm. 296 om rapporten ”Effekter af uddannelsesløft – Fra ufaglært til faglært” fra Børne- og Undervisningsministeriet, giver anledning til at opdatere regneprincipperne på området, fra finansministeren

FIU 296 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 28-04-2022
Modtaget: 28-04-2022
Omdelt: 28-04-2022

Spm., om rapporten ”Effekter af uddannelsesløft – Fra ufaglært til faglært” fra Børne- og Undervisningsministeriet, giver anledning til at opdatere regneprincipperne på området, til finansministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version