L 38 Forslag til lov om ændring af lov om offentlige veje m.v., lov om private fællesveje og færdselsloven.

(Ændring af reglerne om særlig råden over vejareal for udlejningscykler og visse udlejningskøretøjer, kommunernes mulighed for at fjerne cykler m.v.).

Af: Transportminister Benny Engelbrecht (S)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2020-21
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 11

Ved 1. behandlingen af lovforslaget den 22. oktober 2020 gav ministeren udtryk for, at regeringen er bevidst om, at nogle kommuner har egeninteresser grundet egne udlejningskoncepter, som kan have indflydelse på, hvordan vejloven udnyttes. Dette er netop tilfældet i København. Vil ministeren uddybe sin bekymring herfor, samt hvorfor det alene er udlejningscykler og ikke andre mindre delemobilitetsløsninger, som regeringen ønsker at beskytte mod indgreb fra kommunerne?
Dato: 09-11-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 16-11-2020
Modtaget: 16-11-2020
Omdelt: 16-11-2020

L 38 - svar på spm. 11, om ministeren vil uddybe sin bekymring om, at nogle kommuner har egeninteresser grundet egne udlejningskoncepter, samt hvorfor det alene er udlejningscykler og ikke andre mindre delemobilitetsløsninger, som regeringen ønsker at beskytte mod indgreb fra kommunerne, fra transportministeren

Svar på TRUL 38 spm. 11 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 09-11-2020
Modtaget: 09-11-2020
Omdelt: 09-11-2020

Spm., om ministeren vil uddybe sin bekymring om, at nogle kommuner har egeninteresser grundet egne udlejningskoncepter, samt hvorfor det alene er udlejningscykler og ikke andre mindre delemobilitetsløsninger, som regeringen ønsker at beskytte mod indgreb fra kommunerne, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version