L 201 Forslag til lov om ændring af lov om efterskoler og frie fagskoler og lov om de gymnasiale uddannelser.

(Bedre rammer for ordblinde på efterskoler og elever med funktionsnedsættelser m.m. i de gymnasiale uddannelser).

Af: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Udvalg: Børne- og Undervisningsudvalget
Samling: 2020-21
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 4

Vil ministeren oplyse, hvordan der vil bliver fulgt med i, om de klasser der oprettes på gymnasiale uddannelsesinstitutioner for elever med forlængede uddannelsesforløb som følge af nedsat funktionsevne eller indlæringsvanskeligheder får den ønskede virkning? Vil ministeren herunder oplyse, om der vil blive fulgt op på, om elevernes nedsatte funktionsevne eller indlæringsvanskeligheder er for forskellige til at kunne imødekommes i en klasse, og om deres behov vil være bedre imødekommet via mere individuelt tilrettelagte uddannelsesforløb?
Dato: 20-04-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: frie grundskoler, gymnasiale uddannelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-05-2021
Modtaget: 11-05-2021
Omdelt: 11-05-2021

L 201 - svar på spm. 4 om klasser med elever med nedsat funktionsevne, fra børne- og undervisningsministeren

Svar på spm. 4 til L 201 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 20-04-2021
Modtaget: 20-04-2021
Omdelt: 20-04-2021

Spm. om klasser med elever med nedsat funktionsevne, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version