Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 397

I den sidste tid er der bragt utallige artikler om forholdene i Flextrafik, og om hvordan der tales i håndholdt mobil under kørsel, at de af trafikselskaberne udleverede tidsplaner for chaufførerne er så stramme, at der sker overtrædelse i forhold til hastigheder, og at dette skaber en stor utryghed blandt især ældre borgere. Ligeledes er chauffører naturligvis ikke tilfreds med disse forhold, men de møder ingen lydhørhed, når de kontakter ”service”-telefoner ved trafikselskaberne, tværtimod bliver chaufførerne bedt om at ”blande sig udenom”, og mødt med trusler om ”at få frataget sit vognforløb”, og dermed sin indtægt. Finder ministeren, at sådanne forhold er rimelige? Eller mener ministeren, at dette kræver en revidering af trafikselskabernes rolle og ansvar i Flextrafik?
Dato: 08-04-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport
Dokumentdato: 04-05-2021
Modtaget: 04-05-2021
Omdelt: 04-05-2021

TRU alm. del - svar på spm. 397 om ministeren mener, at der skal ske en revidering af trafikselskabernes rolle og ansvar i Flextrafik, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 397 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 08-04-2021
Modtaget: 08-04-2021
Omdelt: 08-04-2021

Spm. om ministeren mener, at der skal ske en revidering af trafikselskabernes rolle og ansvar i Flextrafik, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version