Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 393

I COWI-rapporten ”Omkostninger ved persontransport under forskellige overenskomster” fra juni 2018 kan man læse, at timelønnen til chauffører ligger mellem 183 kr. og 197 kr., dertil skal man oveni lægge omkostninger til køretøjet, og så vil timeomkostningerne på bilen totalt være mellem 247 kr. til 261 kr. Omfanget af accept af timepriser i vognforløb indikerer, at der ikke kan være tale om, at vognmænd selv har planer om at køre med sin bil på alle de tilbudte vognforløb. Hvordan kan trafikselskaberne i god tro acceptere bud ned til 200 kroner i timen på kørsel i Flextrafik, der reelt vil gøre det umuligt for en vognmand at betale løn efter en af de landsdækkende overenskomster?
Dato: 08-04-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 04-05-2021
Modtaget: 04-05-2021
Omdelt: 04-05-2021

TRU alm. del - svar på spm. 393 om, hvordan trafikselskaberne i god tro kan acceptere bud ned til 200 kroner i timen på kørsel i Flextrafik, der reelt vil gøre det umuligt for en vognmand at betale løn efter en af de landsdækkende overenskomster, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 393 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-04-2021
Modtaget: 08-04-2021
Omdelt: 08-04-2021

Spm. om, hvordan trafikselskaberne i god tro kan acceptere bud ned til 200 kroner i timen på kørsel i Flextrafik, der reelt vil gøre det umuligt for en vognmand at betale løn efter en af de landsdækkende overenskomster, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version