Social- og Ældreudvalget (SOU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 819

Vil ministeren redegøre for reglerne om etablering af ’fælleskasser’ eller lignende til indkøb af inventar mv. til fællesarealer i botilbud efter Servicelovens § 107 og § 108? Baggrunden for spørgsmålet er, at spørgeren har fået kendskab til flere konkrete eksempler med ’fælleskasser’ i botilbud for mennesker med handicap. Der kan eksempelvis være tale om en ordning, hvor beboerne på frivillig basis kan indbetale et beløb til en ’fælleskasse’, som administreres af kommunen. Beløbet anvendes til indkøb af inventar, som anvendes af beboere og personale i botilbuddets fællesarealer. Beboere, der ikke betaler til denne frivillige ordning angives ikke at måtte benytte møblerne ved ophold i fællesarealerne og henvises til eks. selv at medbringe en stol, hvis de ønsker at sidde ned.
Dato: 03-09-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: handicappede, kommuner

Endeligt svar

Dokumentdato: 24-09-2021
Modtaget: 24-09-2021
Omdelt: 24-09-2021

SOU alm. del - svar på spm. 819 om ministeren vil redegøre for reglerne om etablering af ’fælleskasser’ eller lignende til indkøb af inventar mv. til fællesarealer i botilbud efter Servicelovens § 107 og § 108, fra social- og ældreministeren

SOU alm. del - svar på spm. 819 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 03-09-2021
Modtaget: 03-09-2021
Omdelt: 03-09-2021

Spm. om ministeren vil redegøre for reglerne om etablering af ’fælleskasser’ eller lignende til indkøb af inventar mv. til fællesarealer i botilbud efter Servicelovens § 107 og § 108, til social- og ældreministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version