Klima-, Energi- og Forsyningsudvalget (KEF) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 172

Ifølge flere rapporter fra byggeforskningsinstituttet ”BUILD”, herunder Klimarådets bygningsekspert professor Per Heiselberg, og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, der er ressort for Bygningsreglementet BR18, samt andre førende eksperter, er det ikke længere rentabelt at indføre skærpede lovkrav i BR18 til vinduer, end hvad der svarer til A-mærkede (Eref≤0 kWh/m² pr. år) og som er mindstekrav i BR18 pr. 1. februar 2021. Energistyrelsen har alligevel i bygningspuljen valgt at indføre ”additionelle” energikrav, energiklasse 1 og 2, i forhold til de A-mærkede, som betingelse for at opnå tilskud. Hvorfor er ministeren af en anden opfattelse end Trafik-, Bygge- og Boligministeriet, byggeforskningsinstituttet ”BUILD” og Klimarådets bygningsekspert – og hvordan er den underbygget?
Dato: 01-02-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: klimapolitik og klimaforandringer
Dokumentdato: 26-02-2021
Modtaget: 26-02-2021
Omdelt: 26-02-2021

KEF alm. del - svar på spm. 172 om, hvorfor ministeren af en anden opfattelse end Trafik-, Bygge- og Boligministeriet, byggeforskningsinstituttet ”BUILD” og Klimarådets bygningsekspert ift. at være rentabelt at indføre skærpede lovkrav i BR18 til vinduer, fra klima-, energi- og forsyningsministeren

KEF alm. del - spm 172 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 01-02-2021
Modtaget: 01-02-2021
Omdelt: 01-02-2021

Spm. om, hvorfor ministeren af en anden opfattelse end Trafik-, Bygge- og Boligministeriet, byggeforskningsinstituttet ”BUILD” og Klimarådets bygningsekspert ift. at være rentabelt at indføre skærpede lovkrav i BR18 til vinduer, til klima-, energi- og forsyningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version