Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 59

Mener ministeren, at det er normal praksis i sagsbehandlingen hos Erhvervsstyrelsen, at klager over store pool-huse gennemføres behandlingsmæssigt således, at en konkret privat klager sættes cc på en mail fra sagsbehandleren i Erhvervsstyrelsen, der overbringer sagen til behandling i Skattestyrelsen – sådan som praktiseret i forbindelse med en klagesag imod sommerhusejere på Hedelærkevej, Skånstrømvej, Mostergårdsvej og Asserbohusvej i 3300 Frederiksværk. Tilmed med den skærpende omstændighed, at der i det oprindelige svar til den private klager klart præciseres, at ”Erhvervsstyrelsen gør i den forbindelse opmærksom på, at private indberetninger/anmeldelser som udgangspunkt ikke medfører partsstatus i en efterfølgende sag, jf. sommerhusloven §10e, stk. 2. Du vil derfor ikke modtage underretning fra Erhvervsstyrelsen om sagens videre behandling”?
Dato: 23-10-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: turisme og oplevelsesøkonomi
Dokumentdato: 20-11-2020
Modtaget: 20-11-2020
Omdelt: 23-11-2020

ERU alm. del - svar på spm. 59, om det er normal praksis i sagsbehandlingen hos Erhvervsstyrelsen, at klager over store pool-huse gennemføres behandlingsmæssigt således, at en konkret privat klager sættes cc på en mail fra sagsbehandleren i Erhvervsstyrelsen, der overbringer sagen til behandling i Skattestyrelsen, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 59 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 23-10-2020
Modtaget: 23-10-2020
Omdelt: 23-10-2020

Spm., om det er normal praksis i sagsbehandlingen hos Erhvervsstyrelsen, at klager over store pool-huse gennemføres behandlingsmæssigt således, at en konkret privat klager sættes cc på en mail fra sagsbehandleren i Erhvervsstyrelsen, der overbringer sagen til behandling i Skattestyrelsen, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version