Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2020-21

Spørgsmål 278

Ifølge artiklen »Mærsk flytter til Kalundborg – gigantisk eksporteventyr begynder« bragt af TV 2 Øst den 21. december 2020 vil flytningen af Mærsks containerskibe samt havneterminal fra Københavns Havn til Kalundborg Havn medføre en øget lastbiltrafik ind og ud af Kalundborg på ca. 270-300 ekstra lastbiler om ugen. Hvad betyder det for samfundsøkonomien i en kommende Kalundborgmotorvej, og mener ministeren, at den markante øgning af trafik på vejene omkring Kalundborg skaber et større behov for ombygning af rute 23 til motorvej?
Dato: 24-02-2021
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 17-03-2021
Modtaget: 17-03-2021
Omdelt: 17-03-2021

TRU alm. del - svar på MFU spm. 278 om, hvilken samfundsøkonomisk betydning flytningen af Mærsks containerskibe samt havneterminal fra Københavns Havn til Kalundborg Havn på en kommende Kalundborgmotorvej, og mener ministeren, at den markante øgning af trafik på vejene omkring Kalundborg skaber et større behov for ombygning af rute 23 til motorvej, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 278 vedr (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 24-02-2021
Modtaget: 24-02-2021
Omdelt: 24-02-2021

MFU spm. om, hvilken samfundsøkonomisk betydning flytningen af Mærsks containerskibe samt havneterminal fra Københavns Havn til Kalundborg Havn på en kommende Kalundborgmotorvej, og mener ministeren, at den markante øgning af trafik på vejene omkring Kalundborg skaber et større behov for ombygning af rute 23 til motorvej, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version