Uddannelses- og Forskningsudvalget (UFU) Alm. del

Samling: 2019-20

Samrådsspørgsmål D

Vil ministeren redegøre for konsekvenserne af uddannelsesbesparelserne hos uddannelsesinstitutionerne, herunder informationsarbejdet om uddannelsesmuligheder uden for de store universitetsbyerne, åbent hus og vejledning, som regeringen lægger op til gennemføre med sit forslag om en generel besparelse som finansiering af politiforlig?
Dato: 11-09-2020
Status: Besvaret
Emne: videregående uddannelse
Afholdelse af samrådet: Uddannelses- og Forskningsudvalget 29-09-2020 kl. 14:00
Dokumentdato: 11-09-2020
Modtaget: 11-09-2020
Omdelt: 11-09-2020

Samrådsspm. om konsekvenserne af uddannelsesbesparelserne hos uddannelsesinstitutionerne, til uddannelses- og forskningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 176: Spm. om, hvordan regeringen konkret påtænker at udmønte den foreslåede besparelse på uddannelsesinstitutionerne, til uddannelses- og forskningsministeren 11.09.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 177: Spm. om, hvor besparelserne skal findes på bevillingerne til uddannelse, til uddannelses- og forskningsministeren 11.09.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 165: Samrådstale fra samrådet den 9. september 2020, fra erhvervsministeren 15.09.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Bilag 175: Talepapir fra åbent samråd den 29.09.2020 vedr. markedsføringsudgifter, fra uddannelses- og forskningsministeren 30.09.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 189: Spm. om, hvad der præcis forstås ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 190: Spm. om, hvilke typer af markedsføring, som uddannelsesinstitutionerne fremadrettet ikke skal gøre brug af, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 191: Spm. om, hvor mange midler der præcist anvendes på reklamer udover biografreklamer og busreklamer i sektoren i dag, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 192: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke kommer til at påvirke brobygning, information, oplysning og åben hus-arrangementer, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 193: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at skabe en bedre kønsbalance på uddannelserne negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 194: Spm., om at de foreslåede besparelser på markedsføring ikke vil påvirke arbejdet med at sikre uddannelser i hele landet negativt, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 195: Spm., om eksempler på, hvad konkrete uddannelsesinstitutioner i udkantsdanmark som f.eks. Lemvig og Odsherred og professionsuddannelser/velfærdsuddannelser til f.eks. pædagog og sygeplejerske har brugt penge på i relation til markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 196: Spm. om, hvad ministeren forstår ved markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 197: Spm., om det er formålstjenstligt at anvende en grønthøstermetode til at spare på markedsføring, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 198: Spm., om der kan være behov for øget oplysning for at tiltrække studerende til uddannelser uden for de store byer, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 199: Spm., om at unge mennesker henter inspiration til uddannelse mange forskellige steder, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 200: Spm. om behovet for et øget antal sygeplejersker og pædagoger, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020
UFU, Alm.del - 2019-20 - Spørgsmål 201: Spm. om de reklamer, som ministeren kalder ’glitrende annoncer i bussen eller i biografen’, til uddannelses- og forskningsministeren 02.10.2020