Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 582

Kan ministeren med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) bekræfte, at rapporten ikke medtager de positive effekter, det vil have på en fortsat tog-løsning, der følger af, at en sporombygning nemt og uden de store meromkostninger kan sætte hastigheden op til 120 km/t, som man har gjort i Nordjylland og heller ikke inddrager effekten af potentielle nye eller ombygning til batteritog eller hybridtog?
Dato: 25-06-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 31-08-2020
Modtaget: 31-08-2020
Omdelt: 31-08-2020

TRU alm. del - svar på spm. 582 om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at rapporten ikke medtager de positive effekter, det vil have på en fortsat tog-løsning, der følger af, at en sporombygning nemt og uden de store meromkostninger kan sætte hastigheden op til 120 km/t, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 582 (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 23-07-2020
Modtaget: 23-07-2020
Omdelt: 23-07-2020

TRU alm. del - foreløbigt svar på spm. 582 om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at rapporten ikke medtager de positive effekter, det vil have på en fortsat tog-løsning, der følger af, at en sporombygning nemt og uden de store meromkostninger kan sætte hastigheden op til 120 km/t, fra transportministeren

Foreløbigt svar på TRU spm. 582 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-06-2020
Modtaget: 25-06-2020
Omdelt: 25-06-2020

Spm. om ministeren, med henvisning til BRT-rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) kan bekræfte, at rapporten ikke medtager de positive effekter, det vil have på en fortsat tog-løsning, der følger af, at en sporombygning nemt og uden de store meromkostninger kan sætte hastigheden op til 120 km/t, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version