Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 535

Vil ministeren oplyse, hvorfor ministeriet i sin pressemeddelelse under fakta fremhæver, at BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) viser, at der er miljøgevinster i forhold til CO2-udledning og partikeludledning ved en BRT-løsning fremfor tog, når rapporten klart beskriver, at der ikke er nogen forskel, såfremt busser og tog anvender de samme drivmidler (side 117)? Kan ministeren således bekræfte, at CO2-udledning og partikeludledning ved tog-løsningen vil være bedre end en BRT-løsning, såfremt toget anvender miljørigtig drivmiddel, og bussen benytter diesel?
Dato: 15-06-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: kollektiv transport
Dokumentdato: 19-06-2020
Modtaget: 19-06-2020
Omdelt: 19-06-2020

TRU alm. del - svar på spm. 535 om, hvorfor ministeriet i sin pressemeddelelse under fakta fremhæver, at BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) viser, at der er miljøgevinster i forhold til CO2-udledning og partikeludledning ved en BRT-løsning fremfor tog, når rapporten klart beskriver, at der ikke er nogen forskel, såfremt busser og tog anvender de samme drivmidler (side 117), fra transportministeren

Svar på TRU 535 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 15-06-2020
Modtaget: 15-06-2020
Omdelt: 15-06-2020

Spm. om, hvorfor ministeriet i sin pressemeddelelse under fakta fremhæver, at BRT rapporten (”Grøn, regional BRT-løsning på Østbanens tracé” af 10. juni 2020) viser, at der er miljøgevinster i forhold til CO2-udledning og partikeludledning ved en BRT-løsning fremfor tog, når rapporten klart beskriver, at der ikke er nogen forskel, såfremt busser og tog anvender de samme drivmidler (side 117), til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version