Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 34

Kan ministeren bekræfte, at i forhold til den gennemsnitlige realiserede trafikvækst på motorvejsforbindelsen over Lillebælt de seneste 5-8 år, så vil den forventede aflastning af henholdsvis en Kattegatforbindelse eller en fast forbindelse mellem Als og Fyn ikke overstige 3-5 års trafikvækst på Lillebælt? Der henvises til, at Vejdirektoratet/Transport- og Boligministeriet i henholdsvis december 2018 og marts 2019 har analyseret henholdsvis en Kattegatforbindelse og en fast forbindelse mellem Als og Fyn. I den forbindelse er der bl.a. blevet set på, hvor meget sådanne to forbindelser kan aflaste motorvejsforbindelsen over Lillebælt. Det er i den forbindelse antaget, at sådanne faste forbindelser tidligst kan være færdige i 2035, hvilket henset til Vejdirektoratets status rapport ”Statsvejnettet 2019” er adskillige år efter, at der senest i 2030 forventes kritisk trængsel på motorvejsforbindelsen over Lillebælt.
Dato: 24-10-2019
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 21-11-2019
Modtaget: 21-11-2019
Omdelt: 21-11-2019

TRU alm. del - svar på MFU spm. 34 om ministeren kan bekræfte, at i forhold til den gennemsnitlige realiserede trafikvækst på motorvejsforbindelsen over Lillebælt de seneste 5-8 år, så vil den forventede aflastning af henholdsvis en Kattegatforbindelse eller en fast forbindelse mellem Als og Fyn ikke overstige 3-5 års trafikvækst på Lillebælt, fra transportministeren

Svar på TRU spm. 34 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 24-10-2019
Modtaget: 24-10-2019
Omdelt: 24-10-2019

MFU spm. om ministeren kan bekræfte, at i forhold til den gennemsnitlige realiserede trafikvækst på motorvejsforbindelsen over Lillebælt de seneste 5-8 år, så vil den forventede aflastning af henholdsvis en Kattegatforbindelse eller en fast forbindelse mellem Als og Fyn ikke overstige 3-5 års trafikvækst på Lillebælt, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version