Social- og Indenrigsudvalget (SOU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 695

Hvilke krav kan bankkunder gøre gældende i sager, hvor en bank ikke har vejledt deres kunder rigtigt ifm. med identitetstyveri, misbrug af NemID og lign., hvilke muligheder har bankkunder f.eks. for at stille erstatningskrav om dækning af et eventuelt økonomisk tab? Spørgsmålet stilles som opfølgning på samråd den 27. august om misbrug af identitetsoplysninger, herunder NemID, jf. samrådsspørgsmål AF.
Dato: 28-08-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeregistret og borgerservice

Endeligt svar

Dokumentdato: 23-09-2020
Modtaget: 23-09-2020
Omdelt: 24-09-2020

SOU alm. del - svar på spm. 695 om, hvilke krav kan bankkunder gøre gældende i sager, hvor en bank ikke har vejledt deres kunder rigtigt ifm. med identitetstyveri, misbrug af NemID og lign., fra erhvervsministeren

SOU alm. del - svar på spm. 695 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 28-08-2020
Modtaget: 28-08-2020
Omdelt: 28-08-2020

Spm. om, hvilke krav kan bankkunder gøre gældende i sager, hvor en bank ikke har vejledt deres kunder rigtigt ifm. med identitetstyveri, misbrug af NemID og lign., til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version