Erhvervsudvalget (ERU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 149

7. januar i år lancerede ministeren et initiativ om levende bymidter, som skal sætte fokus på at fastholde liv i mellemstore byer og lokalsamfundene. Samtidig er ministeren ved at undersøge muligheden for at indføre en ”Ja tak”-ordning til reklamer, som flere detailvirksomheder siger, er helt afgørende for at etablere sig med succes i mindre byer, jf. artiklen ”Butikskæder ryster i bukserne over udsigt til ”Ja tak – regel for reklamer”, Børsen den 18. februar 2020. Vil ministeren undersøge, hvilke konsekvenser en ”Ja tak”- ordning for reklamer vil få for bymidterne, inden et forslag om en sådan ordning eventuelt fremsættes?
Dato: 12-03-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: erhvervsdrivende virksomhed
Dokumentdato: 06-04-2020
Modtaget: 06-04-2020
Omdelt: 07-04-2020

ERU alm. del - svar på spm. 149 om, hvilke konsekvenser en ”Ja tak”- ordning for reklamer vil få for bymidterne, inden et forslag om en sådan ordning eventuelt fremsættes, fra erhvervsministeren

ERU alm. del - svar på spm. 149 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 12-03-2020
Modtaget: 12-03-2020
Omdelt: 12-03-2020

Spm. om, hvilke konsekvenser en ”Ja tak”- ordning for reklamer vil få for bymidterne, inden et forslag om en sådan ordning eventuelt fremsættes, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version