Børne- og Undervisningsudvalget (BUU) Alm. del

Samling: 2019-20

Spørgsmål 474

Vil ministeren redegøre for visitationsproceduren i § 8, stk. 2 og stk. 3, i bekendtgørelse om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand, hvor det fremgår, at det skal vurderes, om barnet ”kan have udbytte af” og ”kan deltage aktivt” i almenskolen, eller om det er ”mest hensigtsmæssigt at undervise” barnet i specialklasse eller specialskole, og vil ministeren uddybe, hvad der nærmere forstås med ”at have udbytte af” og ”at deltage aktivt”, og hvad årsagen er til, at disse to kriterier er valgt?
Dato: 08-09-2020
Status: Endeligt besvaret
Emne: folkeskolen

Endeligt svar

Dokumentdato: 05-10-2020
Modtaget: 05-10-2020
Omdelt: 05-10-2020

BUU alm. del - svar på spm. 474 om at redegøre for visitationsproceduren i § 8, stk. 2 og stk. 3, i bekendtgørelse om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand, fra børne- og undervisningsministeren

Svar alm. del spm. 474 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-09-2020
Modtaget: 08-09-2020
Omdelt: 08-09-2020

Spm. om at redegøre for visitationsproceduren i § 8, stk. 2 og stk. 3, i bekendtgørelse om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand, til børne- og undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version