§ 20-spørgsmål S 193 Om de obligatoriske nationale test.

Til: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Dato: 04-09-2019
Samling: 2018-19 (2. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 04-09-2019
Endelig besvarelse 10-09-2019
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til, at professor Simon Calmar Andersen anbefaler, at man indtil videre fortsætter de obligatoriske nationale test, og til, at skoler med høje andele af ressourcesvage elever undlader at melde sig til testen, selv om professorens forskning viser, at testene især er gode for disse elever?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til artiklen »Forsker: Skoler med mange ressourcesvage elever dropper oftere de nationale test« fra Politiken Skoleliv den 3. september 2019.

Endeligt svar

Dokumentdato: 10-09-2019
Modtaget: 10-09-2019
Omdelt: 10-09-2019

Svar på spm. nr. S 193: Hvad er ministerens holdning til, at professor Simon Calmar Andersen anbefaler, at man indtil videre fortsætter de obligatoriske nationale test, og til, at skoler med høje andele af ressourcesvage elever undlader at melde sig til testen, selv om professorens forskning viser, at testene især er gode for disse elever?

Svar på spm. nr. S 193. (pdf-version)
Html-version

§ 20-spørgsmål

Dokumentdato: 04-09-2019
Modtaget: 04-09-2019
Omdelt: 04-09-2019

Hvad er ministerens holdning til, at professor Simon Calmar Andersen anbefaler, at man indtil videre fortsætter de obligatoriske nationale test, og til, at skoler med høje andele af ressourcesvage elever undlader at melde sig til testen, selv om professorens forskning viser, at testene især er gode for disse elever?

Hvad er ministerens holdning til, at professor Simon Calmar Andersen anbefaler, at man indtil videre fortsætter de obligatoriske nationale test, og til, at skoler med høje andele af ressourcesvage elever undlader at melde sig til testen, selv om professorens forskning viser, at testene især er gode for disse elever? (pdf-version)
Html-version